gbg-regn

jag jobbar för mycket nu. salmar flex för att jag annars kommer ligga på 12 timmar minus efter helgen. målet idag är att stanna till 17:30. efter att jag kämpat och svettats till och med onsdag kommer belöningen: gbg. på torsdag efter lunch far vi med tåget mot gbg. längtar nåt förskräckligt. behöver miljöombyte. just nu sitter jag inne på jobbet med en tom mail, en skorrande radio och ute regnar det – inte så värst kul. så att jag snart får vistas ute, kanske (=förmodligen) en del i gbg-regn med kärleken och andra fina i hallonröd kappa och blommigt paraply, det kommer kännas så mycket roligare och bättre.

bara jag som tycker att det är nåt visst med gbg-regn? förmodligen är det mest för att håkan sjunger så fint och romantiserat om det..

Kommentera

