som en orkan kan jag svepa bort dig

DSC09837

i detta ögonblicket njöt jag som mest när vi var uppe i norr. det var precis sådär lugnt och som man tänker sig att det ska vara där uppe. hade precis åkt en skotertur bakom björn – jag skriker visserligen och förstör den norrländska friden när han gasar på, men känner mig ändå trygg bakom honom. här har vi slagit oss ner på renskinn och njuter av solen, att grilla över en fin eld som fladdrar. njuter av att bara ta det lugnt helt enkelt.

när vi var uppe hände också det underbara att håkan släppte sin nya singel. som jag längtat. och jag älskar hur det låter och känns. struntar i att folk säger att låten är en kopia av u2, the killers, bryan adams – för jag älskar det håkan gör, denna gången också. det han gör blir bara hans även om han hämtar inspiration från sånt som redan finns. för trots det lyckas han skapa något nytt. så jag lyssnade genom telefonen på de underbara minuterna av ”det kommer aldrig va över för mig” varje dag där uppe, varje stund som jag bara fick chansen. lärde mig texten på ett par lyssningar och känner hur peppen stiger mer och mer för den kommande skivan och inte minst för sommarens spelning i göteborg som är inskriven med ett hjärta efter i min kalender. ❤

Kommentera

