Filmtips!

För några månader sen när jag var hemma, sjuk, då såg jag en film som lämnade mig alldeles trollbunden, nämligen ”Song of the sea”. Bara titeln lockade mig, och från första sekunden satt jag och gapade hänfört, grät en skvätt, log, berördes.. Denna filmen liknar verkligen inget annat jag nånsin sett. Om ni som jag är svaga för tecknat är den värd att se på bara just därför, alltså för att den skiljer sig så oerhört från typ allt annat man nånsin sett, även fast inte historien i sig skulle tilltala er väsentligt menar jag. Älskar stilen, alla detaljer, färgerna.. Älskar hur den svävar mellan verkligt och saga… Jag menar, titta bara:

MV5BMTg1MTIzNTcxN15BMl5BanBnXkFtZTgwMzA0Njk3MzE@._V1_.jpg

mv5bmjezodu0nzy4mf5bml5banbnxkftztgwnda0njk3mze-_v1_sx1777_cr001777999_al_

mv5bmty3mjk0mju2mf5bml5banbnxkftztgwnta0njk3mze-_v1_sx1777_cr001777999_al_

mv5bmtgxnduyndy0nv5bml5banbnxkftztgwnza0njk3mze-_v1_sx1777_cr001777999_al_

Nästa tips är nyaste från Pixar; Inside out. Så många roligheter, ledsenhetener, tokigheter etc att känna igen sig i. Tecknet brukar ju roa små och stora ungefär lika mycket, men det mesta i Inside out känns riktat till den vuxna publiken. Tror ni förstår vad jag menar om ni ser filmen. Bilden nedan är fan-art – älskar den för att den så fint bakat in flera av karaktärerna, så gullig!

Min favorit i filmen är Disgust, älskar henne!

Kommentera

