fredagens små tankar

Så, vi början med dagens lilla klago-visa. Är det bara jag som börjar känna sig lite trakasserad av all gravid/bebis reklam som poppar upp överallt på nätet? Vart jag än klickar in – youtube, facebook, aftonbladet..ja, you name it – så bombarderas jag! Första 10 gångerna klickade jag bara bort alternativt väntade in att reklam-snutten skulle ta slut, utan nån större tanke på det lixom, men nu, nu börjar det kännas smått terrande… Visst, jag är kvinna, och många i min omgivning är just där i sina liv just nu, är gravida/har fått/planerar för det…..men, surprise, INTE jag. För jag vill inte, absolut inte nu, kanske aldrig ens, det återstår att se, så för nu, snälla internet, sluta(!) tryck ner all gravid-propaganda i halsen på mig. GAH.

Så, där var dagens klago-visa över. & nu ska jag inte klaga mer på lääänge. För vet ni, jag är SÅ HIMLA PEPP på denna fredagen! Och denna helgen! LIVET! Haha. Ska bli grymt! Ikväll ska vi ut o äta gott, fira att min älskade ögonsten, mitt hjärtas låga, äntligen har fått sin välförtjänta tillsvidare-anställning. Så stolt över min kämpe. ❤
Imorgon vankas en riktigt bra dag med flera av mina bästa människor, troligen tjänst på fm, sen studentfireri och filmmys med BH6 lite senare..
Vet ni, igår cyklade jag hem utan jacka för första gången, så otroligt skönt att känna ljummen vind i ansiktet och inte behöva frysa trots att kjolen fladdrade runt annars nakna ben på mig. Snacka om att jag fick lite hopp om sommaren där. Började efter mycket om och men att cykla nu i måndags, så har hållit ut första veckan, och jag märker redan skillnad på att jag orkar trampa mer och längre idag än vad jag gjorde i måndags. Men mina muskler är verkligen svaga annars, huvva, planerar att försöka vända på det redan nu under sommaren. Känns så bra att komma igång igen, jobba aktivt för att kroppen ska få må bra och fungera… Alltför länge har jag orkat nästan ingenting. Och det trivs jag inte alls med. Måste ju börja nånstans så nu satsar jag på minst en cykel-tur dagligen, och så har de ju stängt inne på Vägga nu och istället öppnat utomhusbassängen, brr..känns lite galet, men måste ju få fart på simningen också så ska snart pallra mig dit ändå och inviga.
Vad jag kan se genom fönstret så verkar vädret bli precis lika bra idag som det var igår, så ser fram emot att cykla hem i varm vind idag också. Om jag hinner och orkar har jag siktat in mig på att inhandla raw-food glass på nya eko-butiken i stan påvägen hem – fanns i 5 smaker och alla lät lika smarriga!
Idag om prick 3 veckor sitter vi i Sthlm och får sommarens största andliga dos, magen pirrar bara av tanken. Har förberett med att ladda ner det interaktiva (har förövrigt precis lärt mig det ordet..) programmet i PDF, verkar funka bra att ha det öppet i Adobe för att lägga in anteckningar etc. Hehe, känns riktigt high tech! Kommer verkligen bli en extra speciell sammis. ❤



Lämna en kommentar